2012. március 19., hétfő

Gunmetal City

A Scintilla a Calixis szektor központi bolygója. Gunmetal City az északi kontinensen, az aktív Thollos vulkán kürtőjében épült óriási ipartelep. 
A bolygó másik két megavárosához (Sibellus és Tarsus) képest kis településnek számít, annak ellenére, hogy épületei olyan óriásiak, hogy a bolygó magmájától messze a vulkán fölé magasodnak. Ugyanakkor az itteni fegyvergyárak jelentősen hozzájárulnak a bolyvilág gazdaságához és az egész szektor hadiipari felszereléséhez. A városban a nyílt fegyverviselés megszokott látvány. Ha valakinél nincs lőfegyver, az vagy turista, vagy halott, vagy mindkettő.


A gunmetali társadalom
Gunmetal City a vas és az acél városa, melynek patinás épületei olyanok, akár az ezüst tűk, amik az egekig nyúlnak. A vulkán krátere lekorlátozza a város alapterületét, ezért a nemesek felfelé építkeznek. A legnagyobb presztízsű lakrészek több száz méter magasan, karcsú oszlopok tetején kaptak helyet. A várost beborítja a középső szintek öntödéinek sűrű füstje, a gazdagok pedig szolgák hadát foglalkoztatják, akiknek egyetlen feladata az égig érő lakóépületek felületének tisztítása. A tiszta levegő ritka kincs, a házakon fejlett szűrőrendszerek gondoskodnak a füst kiszűréséről. A leghivalkodóbb villákban tisztább bolygókról szállított oxigéndús, friss levegőt lélegeznek.


A középső szinten találhatók a Thollos hegy gyomrából felszálló hőenergiát hasznosító óriási vasöntödék. A város szinte egész középosztálya ezekben a folyékony acéllal teli üstökkel és toronyház méretű kemencékkel ellátott kohókban dolgozik. Gunmetal City legfontosabb termékei a különböző fegyverek és lőszerek és a szektor igényeinek megfelelően a vasművek végtelen mennyiségben ontják magukból a Birodalmi Gárda- és a Calixis szektor bolygóvédelmi erőinek fegyverzetét. A kohók tikkasztó és mocskos helyek, ahol gyakoriak a balesetek: egy óvatlan lépés itt végződhet akár egy izzó vassal teli tartályban is. Még a szerencsésebb munkások élete is évtizedekkel rövidebb az átlagnál a fojtogató levegő és a kíméletlen környezet miatt. A középszintek lakóházai az öntödék körül épültek, gyakran egyszerű konténerekből. Az emberek mellékesek, a vasművek és az előállított fegyverek miatt létezik a város.

Az Infernis a gyárak legalsó, lakhatatlanná vált – vagy összedőlt – szintjeiből összeállt terület. Ebben a mélységben a város már elviselhetetlenül forró és a vulkánból kicsapó láva, valamint a mérges gázok és gőzök miatt életveszélyes. Az Infernisben élnek Scintilla legkeményebb és legjobban felfegyverzett bűnbandái, és itt találhatjuk azokat a kegyetlen gyilkosokat is, akik a középszinten élőktől rabolt fegyverekkel lesnek áldozataikra. Az Infernisben csak a többi banda elpusztításáért élnek, ezért a bandaháborúk mindennaposak.

Scintilla összes települése közül Gunmetal City a legveszélyesebb és leginkább törvényen kívüli. Mindenhol van fegyver, kezdve a kohók által kihányt szállítmányoktól, a nemesi házak címerpajzsain át a hétköznapi polgár által hordott csonkrevolverig. A pisztolypárbaj szinte szabadidős tevékenység. Sok átlagpolgár keres és talál magának dicső, ám rövid életet a pisztolyhősök világában. A lövések hangja folyamatosan hallatszik a városban, a nemesek pedig gyakran fogadnak fel hírhedt revolverhősöket, hogy küzdjenek az arénákban, miközben a közönség golyóálló plasztacél mögül figyeli őket.

Bár a Birodalmi Trón a bevett pénznem, a pénzt gyakran hívják “tölténynek” vagy “lőszernek” is. Ugyanakkor a töltényeket a legtöbb kereskedő tényleges fizetőeszközként is elfogadja.
 
Viselkedési szabályok

A helyi fegyverüzemek féltékenyen védik a rendelkezésükre álló tervrajzokat, amiket az üzemek központjában található nagytemplomok központi ereklyetartóiban őriznek. A kohók tehát nem csak ipari központok, hanem az emberek szellemi- és közösségi életét is meghatározzák. Az, hogy valaki melyik templomközösség tagja, egyben a többi közösséghez- és a külhoniakhoz fűződő kapcsolatait is meghatározza. Gunmetal City-ben, ahol átlagosan egy főre 2,3 lőfegyver jut, gyakoriak a becsületsértés miatti párbajok. A párbaj szabályok egyszerűek, de kíméletlenek: húsz lépés távolságból lőnek a felek – lehetőség szerint csak a meghatározott sérülésszintig. Harmadik félnek közbeavatkozni, vagy a párbajszabályt szándékosan megszegni tilos. A szabályszegő és minden felszerelése szabad prédának minősül és ezt ennyi fegyveres között senkinek se ajánljuk.

Bár a Calixiai Konklávénak sohasem szerepelt a tervei között egy "illemtankönyv" elkészítése - mivel a Konklávé vezetői úgy gondolták, hogy a józan ész majd úgyis megvédi az akolitusokat a végzetes hibáktól - a 15 évvel ezelőtti sajnálatos események megváltoztatták a helyzetet. Ekkor történt, hogy egy fordítási hiba miatt a Fykos Templom céhmesterét Császártagadással vádolta meg egy akolitus. A helyzet kivizsgálása, sűrű bocsánatkérések és az akolitus kohó általi halála után a Konklávé parancsot adott néhány kiválasztott adeptusnak a viselkedési kódex elkészítésére. Azóta ez az összeállítás számos kényes diplomáciai helyzet megoldásában segített. Az alábbiakban egy kivonat található a kódexből, amelynek teljes változata három vaskos kötetet foglal el.

A Doru Templom

Történelem: A templomot a Skaelen-Har Hegemónia alapította, abból a megfontolásból, hogy a hajóépítés mellett a fegyvergyártás az egyik legjövedelmezőbb iparág. Bár a templom gyártósorain helyiek dolgoznak, a többi templom közössége általában lenézi őket, mert a Skaelen-Har dinasztiát kiszolgáló láncos kutyákat látják bennük, akik mérhetetlen kevélységükben túl akarnak lépni az Istencsászár által rájuk rótt feladaton: a hajógyártáson. Érdekeltségeiket ezért gyakran kellett megvédeniük a többi templom agresszív terjeszkedéseitől, a termékeiket pedig a selejtesség látszatától. Nemrégiben kudarcba fulladt egy támadásuk a Takara Templom ellen, sőt még csak a gyártósorig sem sikerült eljutniuk. A sikertelen támadás miatt sokat esett vissza hírnevük (és tőzsdei árfolyamuk) és félő, hogy hamarosan piaci részesedésükön is meglátszik a lejtmenet.

Gyártás: A Doru a fegyverek tömeggyártására szakosodott. Előállított mennyiséget tekintve messze túlszárnyalják a többi templomot. Ha gyorsan kell sok fegyver, őket kell hívni. Ugyanakkor a fegyverek minőségére vonatkozó pletykák nem alaptalanok, ezért többnyire Bolygóvédelmi Erőknek szállítanak, akik a minőségről az olcsó ár és a mennyiség javára le tudnak mondani. Másik fő üzletáguk a tölténygyártás, ahol a nagy mennyiségben kilőtt lőszerek között nem tűnik fel néhány selejt.

Szokások: A Doru templom szinte minden tagja rendelkezik valamilyen bionikus vagy kibernetikus beültetéssel. Ez annak a szimbóluma, hogy egy részüket feláldozzák a Skaelen-Har-nak. Szintén egyedi vonás, hogy az érzelmek nyílt vállalása szerintük a gyengeség jele és megvetendő dolognak számít. Meggyőződésük, hogy csak hideg fejjel és a színtiszta logika alkalmazásával boldogulhatnak. A magatartásukat egy mindenre kiterjedő viselkedési rendszer szabályozza, így a legtöbb helyzetben hihetetlenül gyorsan tudnak döntést hozni. Ezek a döntések azonban - bár logikusnak tűnhetnek - sokszor elég embertelenek.

Viselkedés: A nyílt érzelemkinyilvánítást lenézik. A Doru Templom vezetői - akárcsak a Skaelen-Har Hegemónia irányítói - nem szeretnek fecserészni, üzleti tárgyalásoknál egyből a tárgyra térnek. Gyorsan és kíméletlenül reagálnak, de hideg stílusuk nem az ellenségesség jele. Bármely sértést egy kibernetikusan felturbózott párbajozó torol meg. Ezt javasolt elkerülni! A termékek minőségére tett negatív megjegyzés súlyos sértésnek számít, amit halálig tartó párbaj követ.

Üzleti tárgyalások során érveléssel lehet a Doru-sokra hatni, de érzelmi alapon nem.

A Fykos Gyár

Történelem: A Fykos Templom annyira régi, hogy sokszor nevezik "A Gyár"-nak is. Ez a város legrégibb temploma és vezetői állítólag a város alapításáig tudják visszavezetni vérvonalukat. A Fykos nem szívesen keveredik háborúba a többi templommal, mert háború idején csökken a termelés és nőnek a bérek a megnövekedett kockázat miatt. Amikor mégis beszállnak egy harcba, az általában gyors és kíméletlen, sőt, néhány esetben egész városrészek kiírását eredményezi. A csapásmérő támadások után viszont nagyon gyorsan vissza is vonulnak, attól tartva - joggal - hogy a többi templom összefoghat ellenük.

Gyártás: A Fykos Gyár a legjobb fegyverkészítő üzem a városban. Bármit gyártsanak, legyen szó akár egy egyszerű lézerpisztolyról vagy egy Astartes karabélyról, minden termékük kiemelkedően jó minőségű.

Szokások: A Fykos Gyár tagjait könnyen fel lehet ismerni fényűző ruháikról. Fegyvereik szintén fényűzőek és túldíszítettek: még az alsóbb szintű dolgozóik is fényes birodalmi sasokkal és egyéb csicsákkal kirakott pisztolyokkal büszkélkednek. Járásuk meglehetősen kihívó és nem véletlenül: a Fykos-osok bármilyen alkalmat megragadnak, hogy bizonyíthassák, hogy az oldaltokban nem dísztárgyat hordanak.

Viselkedés: Munkaadójukat "Fykos Templom"-ként emlegetni a helyes "Fykos Gyár" megnevezés helyett: kisebb inzultusnak számít, melyet első vérig tartó párbajjal el lehet rendezni. A Fykos fegyverek becsmérlése halálig tartó párbajt von maga után. Arra célozgatni, hogy a Fykos-osok arrogáns felfuvalkodott hólyagok: első vérig tartó párbajt eredményez. A Fykos Gyár vezetőjének vagy családtagjának megsértése halálig tartó párbajt provokál. Közrendű Fykos tagok vagy családtagjaik megsértése kritikus szintig tartó párbajt eredményez. Egy Fykos Gyár tagját ököllel megütni: halálos párbajt provokáló sértés. Egy Fykos tag pofon vágását első vérig tartó párbaj követ és a Gyár tagjai egymást ilyen módon szokták kihívni. A Gyár tulajdonában álló szerszámok és gyártóeszközök - szándékos vagy véletlen - megrongálása kritikus szintig tartó párbajt eredményez. Tipikus köszöntési forma a kölcsönös meghajlás. Az elköszönés megfelelő formája a rövidebb meghajlás vagy fejbiccentés. Bármelyik elmulasztása első vérig tartó párbajt eredményez.

Üzleti tárgyalások előtt rövid cseverészés a megszokott. Ennek hiánya udvariatlanság ugyan, de nincs fegyveres következménye.

A Khayer-Addin Műhely

Történet: A műhelyt vezető család egy bukott szabad kereskedőtől (Rouge Trader), Descipio Addintól származik, aki egy nagyobb mennyiségű xeno fegyver szállítása miatt veszítette el szabadkereskedelmi jogát. Állítólag a szállítmány egy Ordo Xenos inkvizítoré lett volna. Ennek a pletykának az adott alapot, hogy a kereskedőt ilyen főbenjáró bűn ellenére nem ítélték azonnal halálra. A kereskedőnek ráadásul voltak a Technológia Sötét Korából származó fegyver tervrajzai, amelyeket sikerült elhallgatnia az Adeptus Mechanicus előtt. Ezek birtokában sikerült sikeresen beházasodnia Gunmetal City egyik kisebb fegyvergyártóihoz, a Khayer családba. A műhely neve így lett Khayer-Addin.
A régi idők dicső fegyverterveinek birtokában a Műhely hamarosan meghatározó piaci tényezővé lépett elő, azonban a Fykos vezetői értesítették a Mechanicus Rendet a be nem jelentett STC-ről. A Khayer-Addin család még ezt is túlélte – állítólag inkvizíciós kapcsolataiknak köszönhetően – de az STC-t át kellett adniuk a Mechanicus-nak. A Műhely radikalizmusa nem ismer határokat: új fegyverek kikísérletezésébe is belekezdenek néha, szakítva a többi templom Status Quo elvével. Az Adeptus Mechanicus azonban becsukja a szemét (és átveszi a kész eredményeket a saját skiitari katonáik jobb felfegyverzése érdekében). Állítólag ennek a bizonyos "csukott kiberszemnek" nagy - és titokzatos - ára van.

Gyártás: Egyértelműen a Műhely gyártja a szektor messze legjobb közelharci- és lőfegyvereit. A Műhely általában csak nemesek számára készít méregdrága-, egyedi- és testreszabott fegyvereket, például párbaj-lézerpisztolyokat vagy olyan vadászpuskákat amikkel egy Carnosaurus-t is le lehet teríteni.
 
Szokások: A Khayer-Addin-ok a szabadkereskedő stílust képviselik: elegánsan de praktikusan öltözködnek. Párbajpisztolyaikat oldaltokban hordják és egyik kezük mindig rajta nyugtatják. A Műhely tagjai híresek arról, hogy szinte mindig halálig párbajoznak. Ennek feltehetően az az oka, hogy fegyvereik első lövése általában már halálos.

Viselkedés: A fegyverek minőségét becsmérelni: hangos nevetést eredményez, majd egy élettelen célponton bemutatják a fegyver erejét. Egy újabb hasonló sértés viszont már halálos párbajt provokál. A Khayer-Addin-ok megadják a tiszteletet, ha ők is megkapják, de a bizalmukat nem könnyű elnyerni. A Műhely tagjai nem szívesen párbajoznak és általában udvariasan meghagyják a lehetőséget a bocsánatkérésre. Ennek elmulasztása azonban halálos párbajjal járhat. Egyéb tekintetben a párbajok kiváltó tényezői hasonlóak, mint a Fykos esetében.

A Khayer-Addin családdal üzleti tárgyalásra csak egy pohár ital és pár perc bevezető cseverészés után kerülhet sor. A megbeszélések során a becsület és a kötelesség felemlegetésével lehet hatni rájuk.

Az Orthlack Templom

Történet: Keveset tudni a templomközösség régmúltjából. Ami viszont ismert, hogy Hax szektorkormányzót azóta támogatják, amióta először próbált bolygókormányzó lenni. Ahogy sejteni lehet, ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy zsíros megrendelésekhez jusson. A Templom elég régi ahhoz, hogy „Gyár”-ként is hívhassák, de tekintettel arra, hogy az egyik legkonzervatívabb templomról van szó, inkább ragaszkodnak a hagyományos elnevezéshez.

Gyártás: Minden fajta fegyvert gyártanak átlagos minőségben de nincs igazi specialitásuk hihetetlen mennyiségű birodalmi megrendeléseiket és óriási politikai befolyásukat leszámítva.

Szokások: A régi templomok egyikeként az Orthlack-osok ragaszkodnak a hagyományokhoz. A bolygó alapító nemeseinek ruházkodási stílusát követik és régimódian is viselkednek. Biztonságos erőd-palotáikat szinte soha nem hagyják el, az üzletfelektől megkövetelik, hogy ők jöjjenek hozzájuk.

Viselkedés: A hagyománytisztelő ruházkodást a vendégektől is elvárják. Az öltözködési illem ellen vétőket elküldik. A sértéseket nem párbaj útján rendezik, hanem napokkal később kiküldött orgyilkosokkal.

Üzleti tárgyalások előtt kötelező a bevezető cseverészés. A tárgyalások során először fel kell vázolni az ajánlatot, ezután mindkét fél visszavonul mérlegelésre. A mérlegelési idő végén az ajánlatra egyértelmű választ kell adni. Ennek elmulasztása esetén egy orgyilkos első vérig tartó párbajjal emlékeztet a tárgyalások folytatására. A párbaj elutasítása halálig tartó mérkőzést von maga után. Az orgyilkos kiiktatása egy egész csapat kommandóst szabadíthat a nyakunkba.

A Takara Templom

Történet: Ez az aránylag friss templomkörzet az Adeptus Mechanicus-hoz fűződő kapcsolatairól híres. Nem tudni, hogy pontosan mennyire is szoros az együttműködés, de többször látták már a Sollex szekta főmagosait a templomban. Nemrégiben sikeresen kivédték a Doru Templom ellenséges cégegyesítési kísérletét, melynek köszönhetően megbecsülésük és piaci részesedésük is jelentősen megnőtt.

Gyártás: A Takara Templom a lézerfegyverekről és a lézer-alapú fegyverkiegészítőkről híres. Meg nem erősített források szerint magas minőségű termékeik titka nem más, mint kapcsolatuk a Sollex szektával.

Szokások: A Templom tagjai a Császárt, mint az Omnissiah megtestesülését imádják. Ruházatuk a Fykos templomnál kevésbé fényűző, viszont díszesebb, mint a Khayer-Addin.

Viselkedés: Javasolt az Istencsászárt kizárólag Omnissiah-ként emlegetni a templom vezetőségének jelenlétében. Az Adeptus Mechanicus becsmérlését első vérig tartó párbajjal torolják meg.

Üzleti tárgyalások alkalmával a Takara-sok egyenesen a tárgyra térnek. A Doruhoz hasonlóan logikus érveléssel lehet őket meggyőzni, viszont nekik nincs szigorú viselkedési kódexük.

A Westingkrup Templom

Történet: Történettudósok szerint a Westingkrup már minden versenytársát megtámadta legalább egyszer. Kiterjedt alvilági kapcsolatrendszerük van, több tucat bűnözői csoporttal van közvetlen kapcsolatuk. Hagyományos bűnözői csoportokról van szó, nem eretnekekről, ezért az Inkvizíciót nem különösebben érdekli a szürke üzlet. Ugyanakkor a rendfenntartókkal is szorosan együttműködnek és tapogatóznak az Adeptus Arbites felé is.

Gyártás: A Westingkrup az olcsó, de megbízható szilárd lövedékes fegyvereiről híres.

Szokások: Öltözködési stílusukra jellemző a nagy, földig érő kabát és a szögekkel kivert sisak. Közlekedéshez előszeretettel használnak katonai motorokat. Páncélzat nélkül sosem mutatkoznak és ez a templom az egyetlen, melynek vezetői puskával járnak. Nincs kijelölt viselkedési kódexük, ők ennél szabadabb felfogásúak.

Viselkedés: A Westingkrupnak nincs előírt viselkedési kódexe. Egyetlen tanácsot érdemes velük kapcsolatban megfogadni: ne provokáljuk őket, mert bármilyen vélt- vagy valós inzultust párbajjal torolnak meg. Előfordul, hogy bemutatkozásképpen első vérig tartó párbajban mutatják meg ki a nagyobb Jani. Ezek után persze nem csoda, hogy a város legjobb medikusait is itt találjuk.

A Gamdo Ház

Történet: A nemesi ház történetét több tucat bűnügyi jegyzőkönyv írja le. Röviden összefoglalva a család illegális narkotikumok gyártásával és terjesztésével kezdett és gyorsan nagy vagyont halmozott fel. Amikor az egyik kéjdrog miatt eretnek szektákkal hozták összefüggésbe a nevüket, szinte az egész nemesi házat kiirtották az arbitrátorok. Ezután a család valami biztonságosabb üzletbe fogott: a fegyverkereskedelembe. Scintilla kitűnő piacnak bizonyult, mivel a fegyvergyártás és -eladás nincs túl szigorúan szabályozva. Hax szektorkormányzó nem foglalkozik különösebben a Ház ügyeivel, egyesek szerint a Ház által felajánlott, különösen nagy értékű festmények miatt. A Gamdo Ház gyakran büszkélkedik is művészeti érzékenységével.

Gyártás: Akárcsak a többi malfi nemesi ház: ha van pénzed, bármit megszereznek neked.

Szokások: A malfi Gamdo családnak nincsenek különösebben egyedi szokásai, eltekintve a családi címer fejre történő elektromos tetoválásától. Ez alól a szokás alól csak a ház vezetői és követei kivételek, akiknek a címert a tenyerükbe tetoválják, evvel is kifejezve, hogy a ház ereje az ő kezükben van, ellentétben a fejbőrön tetovált tagokkal, akiknek minden gondolatát a nemesi család ügyei kell, hogy kitöltsék.

Viselkedés: A Gamdo-knak nincsenek meghatározott üzleti magatartási előírásaik, inkább alkalmazkodnak a tárgyalópartnerük szokásaihoz.

A Belasco Ház

Történet: A ház orgyilkos családként kezdte Malfin és hatékony műveleteiknek hála hamarosan a szektor egyik legnagyobb és legdiszkrétebb fegyverkereskedőivé váltak. Mind a mai napig a Belasco család rendelkezik a legtöbb privát orgyilkossal, akiknek képzettsége a templomi asszaszinokéval vetekszik.

Gyártás: A Belasco család gyártóüzemei Malfin találhatók, Gunmetal Cityben csak kereskedelmi kirendeltséget vezetnek. Odahaza főleg kisebb oldalfegyvereket és energiacellákat gyártanak, de a többi malfi kereskedőhöz hasonlóan, ha van pénzed bármit megszereznek. A Halálgyár nevű titkos műhelyt eredetileg a ház orgyilkosainak felszerelésére hozták létre, de később az itt gyártott mesterlövész puskák, implant fegyverek, mérgezett tűvetők és egyéb elrejthető eszközök bizonyultak a legkeresettebb árucikkeknek.

Szokások: A Belasco-k kedvelik a formális ruhákat, de nem ragaszkodnak a hivatalos stílushoz. Ők a malfi nemességre oly jellemző kétszínűség élő megtestesülései. Soha nem lehet tudni, hogy hazudnak-e. Nyílt titoknak számít, hogy a Belasco család helyi kereskedelmi igazgatója egyben a kém- és orgyilkos hálózat feje is.

Viselkedés: A Belasco-k a hazugság mesterei, szinte lehetetlen valakire hazugságot rábizonyítani. Ha ez mégis bekövetkezne, azt bizonyosan halálig tartó párbaj követ, amihez mindkét fél egy Belasco-féle egylövetű párbajpisztolyt köteles használni. Az ilyen párbajok a szokásos 20 méter helyett 50-70 méterről zajlanak.

ChaosMonkey cikke és az Inquisitors Handbook alapján

2 megjegyzés:

  1. A cikk jó, viszont a képek elég erőltettek nem igazán illenek a hangulathoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én hangulatomhoz illettek. Egyébként a képek csak illusztrációk, a szöveg a lényeg és az, hogy akár Rouge Trader kalandot is ki lehet hozni a templomok közti kereskedelmi harcokból.

      Törlés