A Scintilla a Calixis szektor központi bolygója. Gunmetal City az
északi kontinensen, az aktív Thollos vulkán kürtőjében épült óriási ipartelep.
A bolygó másik két megavárosához (Sibellus és Tarsus) képest kis településnek
számít, annak ellenére, hogy épületei olyan óriásiak, hogy a bolygó magmájától
messze a vulkán fölé magasodnak. Ugyanakkor az itteni fegyvergyárak jelentősen
hozzájárulnak a bolyvilág gazdaságához és az egész szektor hadiipari felszereléséhez.
A városban a nyílt fegyverviselés megszokott látvány. Ha valakinél nincs
lőfegyver, az vagy turista, vagy halott, vagy mindkettő.
A gunmetali társadalom
Gunmetal City a vas és az acél városa, melynek patinás épületei
olyanok, akár az ezüst tűk, amik az egekig nyúlnak. A vulkán krátere
lekorlátozza a város alapterületét, ezért a nemesek felfelé építkeznek. A
legnagyobb presztízsű lakrészek több száz méter magasan, karcsú oszlopok
tetején kaptak helyet. A várost beborítja a középső szintek öntödéinek sűrű füstje,
a gazdagok pedig szolgák hadát foglalkoztatják, akiknek egyetlen feladata az égig
érő lakóépületek felületének tisztítása. A tiszta levegő ritka kincs, a házakon
fejlett szűrőrendszerek gondoskodnak a füst kiszűréséről. A leghivalkodóbb
villákban tisztább bolygókról szállított oxigéndús, friss levegőt lélegeznek.
A középső szinten találhatók a Thollos hegy gyomrából felszálló
hőenergiát hasznosító óriási vasöntödék. A város szinte egész középosztálya
ezekben a folyékony acéllal teli üstökkel és toronyház méretű kemencékkel
ellátott kohókban dolgozik. Gunmetal City legfontosabb termékei a különböző
fegyverek és lőszerek és a szektor igényeinek megfelelően a vasművek végtelen
mennyiségben ontják magukból a Birodalmi Gárda- és a Calixis szektor
bolygóvédelmi erőinek fegyverzetét. A kohók tikkasztó és mocskos helyek, ahol
gyakoriak a balesetek: egy óvatlan lépés itt végződhet akár egy izzó vassal teli tartályban is. Még a szerencsésebb munkások élete is évtizedekkel rövidebb az átlagnál
a fojtogató levegő és a kíméletlen környezet miatt. A középszintek lakóházai az
öntödék körül épültek, gyakran egyszerű konténerekből. Az emberek mellékesek, a
vasművek és az előállított fegyverek miatt létezik a város.
Az Infernis a gyárak legalsó, lakhatatlanná vált – vagy összedőlt –
szintjeiből összeállt terület. Ebben a mélységben a város már elviselhetetlenül
forró és a vulkánból kicsapó láva, valamint a mérges gázok és gőzök miatt
életveszélyes. Az Infernisben élnek Scintilla legkeményebb és legjobban
felfegyverzett bűnbandái, és itt találhatjuk azokat a kegyetlen gyilkosokat is,
akik a középszinten élőktől rabolt fegyverekkel lesnek áldozataikra. Az
Infernisben csak a többi banda elpusztításáért élnek, ezért a bandaháborúk mindennaposak.
Scintilla összes települése közül Gunmetal City a legveszélyesebb és
leginkább törvényen kívüli. Mindenhol van fegyver, kezdve a kohók által kihányt
szállítmányoktól, a nemesi házak címerpajzsain át a hétköznapi polgár által
hordott csonkrevolverig. A pisztolypárbaj szinte szabadidős tevékenység. Sok
átlagpolgár keres és talál magának dicső, ám rövid életet a pisztolyhősök
világában. A lövések hangja folyamatosan hallatszik a városban, a nemesek pedig
gyakran fogadnak fel hírhedt revolverhősöket, hogy küzdjenek az arénákban,
miközben a közönség golyóálló plasztacél mögül figyeli őket.
Bár a Birodalmi Trón a bevett pénznem, a pénzt gyakran hívják
“tölténynek” vagy “lőszernek” is. Ugyanakkor a töltényeket a legtöbb kereskedő
tényleges fizetőeszközként is elfogadja.
Viselkedési szabályok
A helyi fegyverüzemek féltékenyen védik a rendelkezésükre álló
tervrajzokat, amiket az üzemek központjában található nagytemplomok központi
ereklyetartóiban őriznek. A kohók tehát nem csak ipari központok, hanem az
emberek szellemi- és közösségi életét is meghatározzák. Az, hogy valaki melyik
templomközösség tagja, egyben a többi közösséghez- és a külhoniakhoz fűződő
kapcsolatait is meghatározza. Gunmetal City-ben, ahol átlagosan egy főre 2,3
lőfegyver jut, gyakoriak a becsületsértés miatti párbajok. A párbaj szabályok
egyszerűek, de kíméletlenek: húsz lépés távolságból lőnek a felek – lehetőség
szerint csak a meghatározott sérülésszintig. Harmadik félnek közbeavatkozni,
vagy a párbajszabályt szándékosan megszegni tilos. A szabályszegő és minden
felszerelése szabad prédának minősül és ezt ennyi fegyveres között senkinek se
ajánljuk.

A Doru Templom
Történelem: A templomot a Skaelen-Har Hegemónia alapította, abból a
megfontolásból, hogy a hajóépítés mellett a fegyvergyártás az egyik
legjövedelmezőbb iparág. Bár a templom gyártósorain helyiek dolgoznak, a többi
templom közössége általában lenézi őket, mert a Skaelen-Har dinasztiát
kiszolgáló láncos kutyákat látják bennük, akik mérhetetlen kevélységükben túl
akarnak lépni az Istencsászár által rájuk rótt feladaton: a hajógyártáson.
Érdekeltségeiket ezért gyakran kellett megvédeniük a többi templom agresszív
terjeszkedéseitől, a termékeiket pedig a selejtesség látszatától. Nemrégiben
kudarcba fulladt egy támadásuk a Takara Templom ellen, sőt még csak a
gyártósorig sem sikerült eljutniuk. A sikertelen támadás miatt sokat esett
vissza hírnevük (és tőzsdei árfolyamuk) és félő, hogy hamarosan piaci
részesedésükön is meglátszik a lejtmenet.

Szokások: A Doru templom szinte minden tagja rendelkezik valamilyen
bionikus vagy kibernetikus beültetéssel. Ez annak a szimbóluma, hogy egy részüket
feláldozzák a Skaelen-Har-nak. Szintén egyedi vonás, hogy az érzelmek nyílt
vállalása szerintük a gyengeség jele és megvetendő dolognak számít.
Meggyőződésük, hogy csak hideg fejjel és a színtiszta logika alkalmazásával
boldogulhatnak. A magatartásukat egy mindenre kiterjedő viselkedési rendszer
szabályozza, így a legtöbb helyzetben hihetetlenül gyorsan tudnak döntést
hozni. Ezek a döntések azonban - bár logikusnak tűnhetnek - sokszor elég
embertelenek.
Viselkedés: A nyílt érzelemkinyilvánítást lenézik. A Doru Templom
vezetői - akárcsak a Skaelen-Har Hegemónia irányítói - nem szeretnek fecserészni,
üzleti tárgyalásoknál egyből a tárgyra térnek. Gyorsan és kíméletlenül
reagálnak, de hideg stílusuk nem az ellenségesség jele. Bármely sértést egy kibernetikusan felturbózott párbajozó torol meg.
Ezt javasolt elkerülni! A termékek minőségére tett negatív megjegyzés súlyos sértésnek számít,
amit halálig tartó párbaj követ.
Üzleti tárgyalások során érveléssel lehet a Doru-sokra hatni, de
érzelmi alapon nem.
Történelem: A Fykos Templom annyira régi, hogy sokszor nevezik "A
Gyár"-nak is. Ez a város legrégibb temploma és vezetői állítólag a város
alapításáig tudják visszavezetni vérvonalukat. A Fykos nem szívesen keveredik
háborúba a többi templommal, mert háború idején csökken a termelés és nőnek a
bérek a megnövekedett kockázat miatt. Amikor mégis beszállnak egy harcba, az
általában gyors és kíméletlen, sőt, néhány esetben egész városrészek kiírását eredményezi.
A csapásmérő támadások után viszont nagyon gyorsan vissza is vonulnak, attól
tartva - joggal - hogy a többi templom összefoghat ellenük.
Gyártás: A Fykos Gyár a legjobb fegyverkészítő üzem a városban. Bármit
gyártsanak, legyen szó akár egy egyszerű lézerpisztolyról vagy egy Astartes
karabélyról, minden termékük kiemelkedően jó minőségű.
Szokások: A Fykos Gyár tagjait könnyen fel lehet ismerni fényűző ruháikról.
Fegyvereik szintén fényűzőek és túldíszítettek: még az alsóbb szintű dolgozóik is
fényes birodalmi sasokkal és egyéb csicsákkal kirakott pisztolyokkal büszkélkednek.
Járásuk meglehetősen kihívó és nem véletlenül: a Fykos-osok bármilyen alkalmat
megragadnak, hogy bizonyíthassák, hogy az oldaltokban nem dísztárgyat hordanak.
Viselkedés: Munkaadójukat "Fykos Templom"-ként emlegetni a
helyes "Fykos Gyár" megnevezés helyett: kisebb inzultusnak számít,
melyet első vérig tartó párbajjal el lehet rendezni. A Fykos fegyverek
becsmérlése halálig tartó párbajt von maga után. Arra célozgatni, hogy a
Fykos-osok arrogáns felfuvalkodott hólyagok: első vérig tartó párbajt
eredményez. A Fykos Gyár vezetőjének vagy családtagjának megsértése halálig
tartó párbajt provokál. Közrendű Fykos tagok vagy családtagjaik megsértése
kritikus szintig tartó párbajt eredményez. Egy Fykos Gyár tagját ököllel megütni: halálos párbajt provokáló sértés.
Egy Fykos tag pofon vágását első vérig tartó párbaj követ és a Gyár tagjai
egymást ilyen módon szokták kihívni. A Gyár tulajdonában álló szerszámok és
gyártóeszközök - szándékos vagy véletlen - megrongálása kritikus szintig tartó
párbajt eredményez. Tipikus köszöntési forma a kölcsönös meghajlás. Az elköszönés megfelelő
formája a rövidebb meghajlás vagy fejbiccentés. Bármelyik elmulasztása első
vérig tartó párbajt eredményez.
Üzleti tárgyalások előtt rövid cseverészés a megszokott. Ennek hiánya
udvariatlanság ugyan, de nincs fegyveres következménye.
A Khayer-Addin Műhely
Történet: A műhelyt vezető család egy bukott szabad kereskedőtől (Rouge
Trader), Descipio Addintól származik, aki egy nagyobb mennyiségű xeno fegyver
szállítása miatt veszítette el szabadkereskedelmi jogát. Állítólag a
szállítmány egy Ordo Xenos inkvizítoré lett volna. Ennek a pletykának az adott
alapot, hogy a kereskedőt ilyen főbenjáró bűn ellenére nem ítélték azonnal
halálra. A kereskedőnek ráadásul voltak a Technológia Sötét Korából származó
fegyver tervrajzai, amelyeket sikerült elhallgatnia az Adeptus Mechanicus
előtt. Ezek birtokában sikerült sikeresen beházasodnia Gunmetal City egyik
kisebb fegyvergyártóihoz, a Khayer családba. A műhely neve így lett
Khayer-Addin.
A régi idők dicső fegyverterveinek birtokában a Műhely hamarosan
meghatározó piaci tényezővé lépett elő, azonban a Fykos vezetői értesítették a
Mechanicus Rendet a be nem jelentett STC-ről. A Khayer-Addin család még ezt is
túlélte – állítólag inkvizíciós kapcsolataiknak köszönhetően – de az STC-t át
kellett adniuk a Mechanicus-nak. A Műhely radikalizmusa nem ismer határokat: új
fegyverek kikísérletezésébe is belekezdenek néha, szakítva a többi templom
Status Quo elvével. Az Adeptus Mechanicus azonban becsukja a szemét (és átveszi
a kész eredményeket a saját skiitari katonáik jobb felfegyverzése érdekében).
Állítólag ennek a bizonyos "csukott kiberszemnek" nagy - és
titokzatos - ára van.
Gyártás: Egyértelműen a Műhely gyártja a szektor messze legjobb
közelharci- és lőfegyvereit. A Műhely általában csak nemesek számára készít
méregdrága-, egyedi- és testreszabott fegyvereket, például párbaj-lézerpisztolyokat
vagy olyan vadászpuskákat amikkel egy Carnosaurus-t is le lehet teríteni.
Szokások: A Khayer-Addin-ok a szabadkereskedő stílust képviselik:
elegánsan de praktikusan öltözködnek. Párbajpisztolyaikat oldaltokban hordják
és egyik kezük mindig rajta nyugtatják. A Műhely tagjai híresek arról, hogy
szinte mindig halálig párbajoznak. Ennek feltehetően az az oka, hogy fegyvereik
első lövése általában már halálos.
Viselkedés: A fegyverek minőségét becsmérelni: hangos nevetést
eredményez, majd egy élettelen célponton bemutatják a fegyver erejét. Egy újabb
hasonló sértés viszont már halálos párbajt provokál. A Khayer-Addin-ok megadják
a tiszteletet, ha ők is megkapják, de a bizalmukat nem könnyű elnyerni. A
Műhely tagjai nem szívesen párbajoznak és általában udvariasan meghagyják a
lehetőséget a bocsánatkérésre. Ennek elmulasztása azonban halálos párbajjal
járhat. Egyéb tekintetben a párbajok kiváltó tényezői hasonlóak, mint a Fykos
esetében.
A Khayer-Addin családdal üzleti tárgyalásra csak egy pohár ital és pár
perc bevezető cseverészés után kerülhet sor. A megbeszélések során a becsület
és a kötelesség felemlegetésével lehet hatni rájuk.
Az Orthlack Templom
Történet: Keveset tudni a templomközösség régmúltjából. Ami viszont
ismert, hogy Hax szektorkormányzót azóta támogatják, amióta először próbált
bolygókormányzó lenni. Ahogy sejteni lehet, ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy
zsíros megrendelésekhez jusson. A Templom elég régi ahhoz, hogy „Gyár”-ként is
hívhassák, de tekintettel arra, hogy az egyik legkonzervatívabb templomról van
szó, inkább ragaszkodnak a hagyományos elnevezéshez.
Gyártás: Minden fajta fegyvert gyártanak átlagos minőségben de nincs
igazi specialitásuk hihetetlen mennyiségű birodalmi megrendeléseiket és óriási
politikai befolyásukat leszámítva.
Szokások: A régi templomok egyikeként az Orthlack-osok ragaszkodnak a
hagyományokhoz. A bolygó alapító nemeseinek ruházkodási stílusát követik és
régimódian is viselkednek. Biztonságos erőd-palotáikat szinte soha nem hagyják
el, az üzletfelektől megkövetelik, hogy ők jöjjenek hozzájuk.
Viselkedés: A hagyománytisztelő ruházkodást a vendégektől is elvárják.
Az öltözködési illem ellen vétőket elküldik. A sértéseket nem párbaj útján
rendezik, hanem napokkal később kiküldött orgyilkosokkal.
Üzleti tárgyalások előtt kötelező a bevezető cseverészés. A tárgyalások
során először fel kell vázolni az ajánlatot, ezután mindkét fél visszavonul
mérlegelésre. A mérlegelési idő végén az ajánlatra egyértelmű választ kell
adni. Ennek elmulasztása esetén egy orgyilkos első vérig tartó párbajjal
emlékeztet a tárgyalások folytatására. A párbaj elutasítása halálig tartó
mérkőzést von maga után. Az orgyilkos kiiktatása egy egész csapat kommandóst
szabadíthat a nyakunkba.
A Takara Templom
Történet: Ez az aránylag friss templomkörzet az Adeptus Mechanicus-hoz
fűződő kapcsolatairól híres. Nem tudni, hogy pontosan mennyire is szoros az
együttműködés, de többször látták már a Sollex szekta főmagosait a templomban.
Nemrégiben sikeresen kivédték a Doru Templom ellenséges cégegyesítési
kísérletét, melynek köszönhetően megbecsülésük és piaci részesedésük is
jelentősen megnőtt.
Gyártás: A Takara Templom a lézerfegyverekről és a lézer-alapú
fegyverkiegészítőkről híres. Meg nem erősített források szerint magas minőségű
termékeik titka nem más, mint kapcsolatuk a Sollex szektával.
Szokások: A Templom tagjai a Császárt, mint az Omnissiah
megtestesülését imádják. Ruházatuk a Fykos templomnál kevésbé fényűző, viszont
díszesebb, mint a Khayer-Addin.
Viselkedés: Javasolt az Istencsászárt kizárólag Omnissiah-ként
emlegetni a templom vezetőségének jelenlétében. Az Adeptus Mechanicus
becsmérlését első vérig tartó párbajjal torolják meg.
Üzleti tárgyalások alkalmával a Takara-sok egyenesen a tárgyra térnek.
A Doruhoz hasonlóan logikus érveléssel lehet őket meggyőzni, viszont nekik nincs
szigorú viselkedési kódexük.
A Westingkrup Templom
Történet: Történettudósok szerint a Westingkrup már minden
versenytársát megtámadta legalább egyszer. Kiterjedt alvilági kapcsolatrendszerük
van, több tucat bűnözői csoporttal van közvetlen kapcsolatuk. Hagyományos
bűnözői csoportokról van szó, nem eretnekekről, ezért az Inkvizíciót nem
különösebben érdekli a szürke üzlet. Ugyanakkor a rendfenntartókkal is
szorosan együttműködnek és tapogatóznak az Adeptus Arbites felé is.
Gyártás: A Westingkrup az olcsó, de megbízható szilárd lövedékes
fegyvereiről híres.
Szokások: Öltözködési stílusukra jellemző a nagy, földig érő kabát és a
szögekkel kivert sisak. Közlekedéshez előszeretettel használnak katonai
motorokat. Páncélzat nélkül sosem mutatkoznak és ez a templom az egyetlen,
melynek vezetői puskával járnak. Nincs kijelölt viselkedési kódexük, ők ennél
szabadabb felfogásúak.
Viselkedés: A Westingkrupnak nincs előírt viselkedési kódexe. Egyetlen
tanácsot érdemes velük kapcsolatban megfogadni: ne provokáljuk őket, mert
bármilyen vélt- vagy valós inzultust párbajjal torolnak meg. Előfordul, hogy
bemutatkozásképpen első vérig tartó párbajban mutatják meg ki a nagyobb Jani.
Ezek után persze nem csoda, hogy a város legjobb medikusait is itt találjuk.
A Gamdo Ház
Történet: A nemesi ház történetét több tucat bűnügyi jegyzőkönyv írja
le. Röviden összefoglalva a család illegális narkotikumok gyártásával és
terjesztésével kezdett és gyorsan nagy vagyont halmozott fel. Amikor az egyik
kéjdrog miatt eretnek szektákkal hozták összefüggésbe a nevüket, szinte az
egész nemesi házat kiirtották az arbitrátorok. Ezután a család valami
biztonságosabb üzletbe fogott: a fegyverkereskedelembe. Scintilla kitűnő
piacnak bizonyult, mivel a fegyvergyártás és -eladás nincs túl szigorúan
szabályozva. Hax szektorkormányzó nem foglalkozik különösebben a Ház ügyeivel,
egyesek szerint a Ház által felajánlott, különösen nagy értékű festmények
miatt. A Gamdo Ház gyakran büszkélkedik is művészeti érzékenységével.
Gyártás: Akárcsak a többi malfi nemesi ház: ha van pénzed, bármit
megszereznek neked.
Szokások: A malfi Gamdo családnak nincsenek különösebben egyedi
szokásai, eltekintve a családi címer fejre történő elektromos tetoválásától. Ez
alól a szokás alól csak a ház vezetői és követei kivételek, akiknek a címert a
tenyerükbe tetoválják, evvel is kifejezve, hogy a ház ereje az ő kezükben van,
ellentétben a fejbőrön tetovált tagokkal, akiknek minden gondolatát a nemesi
család ügyei kell, hogy kitöltsék.
Viselkedés: A Gamdo-knak nincsenek meghatározott üzleti magatartási
előírásaik, inkább alkalmazkodnak a tárgyalópartnerük szokásaihoz.
A Belasco Ház
Történet: A ház orgyilkos családként kezdte Malfin és hatékony
műveleteiknek hála hamarosan a szektor egyik legnagyobb és legdiszkrétebb
fegyverkereskedőivé váltak. Mind a mai napig a Belasco család rendelkezik a
legtöbb privát orgyilkossal, akiknek képzettsége a templomi asszaszinokéval
vetekszik.
Gyártás: A Belasco család gyártóüzemei Malfin találhatók, Gunmetal
Cityben csak kereskedelmi kirendeltséget vezetnek. Odahaza főleg kisebb
oldalfegyvereket és energiacellákat gyártanak, de a többi malfi kereskedőhöz
hasonlóan, ha van pénzed bármit megszereznek. A Halálgyár nevű titkos műhelyt eredetileg a
ház orgyilkosainak felszerelésére hozták létre, de később az itt gyártott
mesterlövész puskák, implant fegyverek, mérgezett tűvetők és egyéb elrejthető eszközök bizonyultak a legkeresettebb árucikkeknek.
Szokások: A Belasco-k kedvelik a formális ruhákat, de nem ragaszkodnak
a hivatalos stílushoz. Ők a malfi nemességre oly jellemző kétszínűség élő megtestesülései.
Soha nem lehet tudni, hogy hazudnak-e. Nyílt titoknak számít, hogy a Belasco
család helyi kereskedelmi igazgatója egyben a kém- és orgyilkos hálózat feje is.
Viselkedés: A Belasco-k a hazugság mesterei, szinte lehetetlen valakire
hazugságot rábizonyítani. Ha ez mégis bekövetkezne, azt bizonyosan halálig
tartó párbaj követ, amihez mindkét fél egy Belasco-féle egylövetű
párbajpisztolyt köteles használni. Az ilyen párbajok a szokásos 20 méter
helyett 50-70 méterről zajlanak.
ChaosMonkey cikke és az Inquisitors Handbook alapján
A cikk jó, viszont a képek elég erőltettek nem igazán illenek a hangulathoz.
VálaszTörlésAz én hangulatomhoz illettek. Egyébként a képek csak illusztrációk, a szöveg a lényeg és az, hogy akár Rouge Trader kalandot is ki lehet hozni a templomok közti kereskedelmi harcokból.
Törlés